MZK Zamość ogłosił przetarg na kolejne autobusy elektryczne. Przedmiotem konkursu jest również budowa odpowiedniej infrastruktury ładowania pojazdów. To nie pierwsza tego typu inwestycja miasta. Zamość od kilku lat intensywnie się rozwija w tym zakresie.
Miejski Zakład Komunikacji w Zamościu ogłosił przetarg na: dostarczenie 14 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych, z napędem elektrycznym; dostawę, montaż, podłączenie i pierwsze uruchomienie 7 sztuk fabrycznie nowych, mobilnych ładowarek przewodowych, dwustanowiskowych; opracowanie i wdrożenie odpowiednich systemów ładowania i zarządzania ładowarkami oraz energią w autobusach. Część przetargu stanowi również obsługa gwarancyjna autobusów oraz obowiązkowo przeprowadzenie szkoleń wśród pracowników MZK. Finansowanie zakupu ma zostać pokryte z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Oferty można składać do 10 marca.
Zamówienie na autobusy
Zamówienie opiewa na 14 autobusów elektrycznych niskopodłogowych. Dostarczone autobusy powinny mieć od 11,8 do 12,2, metra długości, maksymalnie 3,4 metra wysokości oraz od 2,5 do 2,55 metra szerokości. Pojazdy mają ważyć maksymalnie 19,5 tony. MZK Zamość wymaga również co najmniej 75 miejsc, w tym minimum 25 siedzących. Wymagany układ drzwi to 2-2-2 – łącznie troje identycznych dwuskrzydłowych drzwi otwieranych do wewnątrz autobusów. Pojazdy mają być wyposażone w ogrzewanie, klimatyzację, System Informacji Pasażerskiej i monitoring.
Silniki powinny być zintegrowane z osia napędową lub posiadać silnik centralny o mocy łącznej minimum 250 KW lub 160 kW (w przypadku silnika centralnego). Zespół napędowy ma być wyposażony w ogranicznik prędkości maksymalnej do 70 km/h. Magazyn energii elektrycznej musi mieć pojemność nie mniejszą niż 350 kWh. Ładowanie magazynów energii ma odbywać się przewodowo za pomocą zewnętrznej ładowarki typu Plug-in
MZK Zamość zakłada wysokość kwoty brutto konieczną do sfinansowania tej części zamówienia wynoszącą nie więcej niż 44,2 miliony złotych.
Zamówienie na ładowarki
Przedmiotem tej części zamówienia jest dostawa, montaż i podłączenie oraz pierwsze uruchomienie 7 sztuk fabrycznie nowych, przewodowych, mobilnych ładowarek Plug-in. Każda ładowarka Plug-in, musi być ładowarką dualną i w zależności od potrzeb Zamawiającego musi umożliwić równoczesne ładowanie dwóch autobusów (magazynów energii) mocą 60 kW lub jednego autobusu (magazynu energii) mocą 120 kW, proces ten musi być procesem automatycznym, co oznacza, że gdy ładowarka ładuje już jeden autobus mocą 120 kW, podłączenie drugiego autobusu powoduje automatyczny podział mocy ładowarki na dwa autobusy: 2x60 kW, automatyka musi działać analogicznie przy odłączeniu jednego z dwóch podłączonych już do ładowarki autobusów. Przedmiot zamówienia obejmuje również obsługę gwarancyjną ładowarek Plug-in oraz szkolenie pracowników Zamawiającego.
Ładowarka Plug-in będzie eksploatowana na terenie placu postojowego zajezdni Zamawiającego przy ul. Lipowej 5 w Zamościu, co oznacza, że ładowarka Plug-in musi być odporna na zmienne warunki atmosferyczne, charakterystyczne dla miejsca eksploatacji. Zamawiający wymaga zatem dostarczenia do zamówionych ładowarek zadaszenia lub innej osłony, pokrywy chroniącej przed deszczem i wiatrem w sposób komponujący się do wykonanego zadaszenia zainstalowanego na już wcześniej posadowionych ładowarkach (daszek z plexi/poliwęglan, rynna z plexi/poliwęglan oraz słupki metalowe).
MZK Zamość zakłada wysokość kwoty brutto konieczną do sfinansowania tej części zamówienia wynoszącą nie więcej niż 1 999 998 złotych.
Postanowienia wspólne
Zakres temperatur, w których będzie można użytkować pojazdy i ładowarki musi wynosić od - 30°C do +45°C.
Wybór oferty w postępowaniu zostanie wybrany na podstawie następujących kryteriów: cena oferty brutto (60%), okres gwarancji na magazyn energii elektrycznej autobusach (10%), rodzaj napędu autobusu (10%), materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcyjnych karoserii: szkieletu nadwozia i szkieletu (10%), zdalna diagnoza (5%), sposób montażu paneli bocznych poszycia zewnętrznego (5%).
MZK Zamość wymaga od wykonawcy dostarczenia całości zamówienia do 330 dni od dnia podpisania umowy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.